Turun Messukeskus Oy uudisti logonsa ja strategiansa

25.01.2016 12:18
Turun Messukeskus

Turun Messukeskus Oy on uudistanut yritysstrategiaansa. Yrityksen graafinen ilme on myös kokenut muodonmuutoksen.

− Uusi raikas visuaalinen ilme tukee tuoretta, viime syksynä uudistettua, strategiaamme. Turun Messukeskus Oy haluaa olla elämyksellisten sisältöjen, unohtumattomien kokemusten ja aitojen kohtaamisten keskus, kuvailee Turun Messukeskuksen toimitusjohtaja Hannele Wolf-Mannila.

Yrityslogon ja markkinointiviestinnän ilmeen toteutuksesta on vastannut mainostoimisto Satumaa.

− Turun Messukeskuksen uusi ilme parantaa mielikuvaa inspiroivana tapahtumapaikkana, toteaa AD, luova johtaja Juha Saarinen.

Messuyhtiöllä on tarpeita myös Artukaisissa sijaitsevan kiinteistön kehittämiseen ja modernisointiin. Messut ovat valtakunnallisesti säilyttäneet kuuden prosentin osuutensa suuresta mainoskakusta.

− Messut ovat seitsemänneksi suurin media ja jättävät taakseen muun muassa aikakauslehdet, Wolf-Mannila arvioi.

Mainonnan neuvottelukunnan mittauksen mukaan messuihin satsattiin 174 miljoonaa euroa vuonna 2014. Määrä laski hiukan vuodesta 2013, jolloin panostukset olivat 183 miljoonaa euroa. Kansainvälisessä vertailussa tapahtuma-alan liikevaihto näyttää kasvavan muita toimialoja nopeammin.

− Oman tapahtumatuotannon lisäksi meillä on tarjolla erittäin toimivat kokous-, näyttely- ja juhlatilat, joiden vuokraustoiminta on vakaalla pohjalla. Viime vuonna mm. Taitaja-tapahtuma ja Yhdyskunta-messut vuokrasivat tilamme suurtapahtumiensa käyttöön. Nyt tammikuun lopussa tiloissamme järjestetään Ipanahipat. Turku on erinomainen paikka järjestää suurtapahtumia ja kaupungin vetovoima ja tunnettuus on yksi tärkeä menestystekijämme jatkossa.

Yhtiön organisaatio on myös uudistettu. Toiminta on jaettu kahteen messuryhmään, joista toista vetää projektijohtaja Krista Ahonen ja toista Päivi Järvelä. Talon kaikkia palveluja, messuosastomyynnistä ja tilavuokrauksesta messutekniikkaan, myy yksi yhteinen myyntiorganisaatio, jota vetää myyntijohtaja Tiia Nevalainen. Messupalvelujen liiketoimintaa vetää Kimmo Salminen ja tilavuokrauksen liiketoimintaa johtaa Päivi Hoikkala.

– Pidämme tärkeänä, että asiakas saa meiltä joustavaa ja kokonaisvaltaista palvelua. Helppous, uusien ideoiden antaminen ja hyvä palvelu ovat avainasemassa, summaa Wolf-Mannila.

Viime vuonna Turun Messukeskus Oy järjesti kymmenen omaa tapahtumaa. Yhtiön liikevaihto oli noin 4,4 miljoonaa euroa. Yhtiön oman henkilöstön määrä on 22. Messu- ja Kongressikeskuksessa vieraili noin 240 000 kävijää. Näytteilleasettajia oli 1 500. Turun Messukeskus Oy:n pääosakas on Turun kauppakamari.

Aamuset-kaupunkimedia (AKM)
Työ&talous |18.08.2017 14:40
Tilastokeskuksen mukaan teollisuuden, kaivostoiminnan, sähköntuotannon ja kaupan alan yhteenlasketut varastojen arvot kasvoivat edellisvuodesta 0,2 prosenttia vuoden 2017 toisella neljänneksellä....
Työ&talous |18.08.2017 13:52
Suomen talouden piristyminen ja vientiteollisuuden tilausten kasvu on lisännyt Finnveran vientitakuiden ja -luottojen kysyntää. Finnveran vientitakuuvaltuutta ja vientiluottojen rahoitusvaltuutta...
Työ&talous |18.08.2017 10:20
Talouden viriäminen näkyy myönteisinä tunnelmina Suomen venealalla, vaikka poikkeuksellisen kylmä huhti–toukokuu vaikutti sää- ja suhdanneherkkään venekauppaan. Alan teollisuuden tilauskanta ennakoi...
Työ&talous |18.08.2017 9:00
Monet työnantaja- ja työntekijäliitot ovat aloittamassa neuvotteluja uusista työehtosopimuksista. Liittojen ei pitäisi sopia palkoista ollenkaan, Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen...
Työ&talous |17.08.2017 21:04
Turun Yrittäjät kysyy, oletko sisäistänyt, mitä digitalisaatio merkitsee juuri sinun yrityksellesi? Varmaa on, että ilmiö ei mene ohi, joten yrityksen ei kannata jäädä odottamaan tai tyytyä tekemään...
Työ&talous |17.08.2017 19:28
Yritysten ennakkoverotus uudistuu syksystä lähtien. Koroton maksuaika ja ennakon täydennysmaksumahdollisuus ovat poistumassa. Jos tilikausi on kalenterivuosi, koron laskenta alkaa näin helmikuun...
Työ&talous |17.08.2017 15:16
Suomalaisten mielestä muotoiluosaamisemme on kansainvälisestikin huippua, mutta noin puolet näkee, että muotoilua ei osata hyödyntää eri toimialoilla. Erityisesti ylemmät toimihenkilöt ja...
Työ&talous |17.08.2017 15:16
TurkulainenNatali Leppänen on kosmetologina unelma-ammatissaan, jossa hän haluaa kehittyä koko ajan.Krimiltä kotoisin oleva Leppänen opiskeli ensin sairaanhoitajaksi ja teki töitä...
Työ&talous |17.08.2017 12:28
Kauppatavat suomalaisessa elintarvikeketjussa ovat pääsääntöisesti hyvällä tasolla, arvioi Päivittäistavarakauppa ry. Ketjun sopimuskäytäntöihin ollaan tyytyväisiä ja epäkohtia nousi esiin vain...
Työ&talous |17.08.2017 9:20
Viking Line -konsernin liikevaihto kasvoi jaksolla vuoden ensimmäisellä puoliskolla 0,5 prosentilla 239,2 miljoonaan euroon (238). Liiketoiminnan muut tuotot olivat 0,1 miljoonaa euroa (1,7)....
Työ&talous |16.08.2017 18:32
Suomen Yrityskummit ry on valinnut Vuoden Yrityskummiksi 2017 Timo Ahon Turusta. Valinnassa painotettiin Ahon panosta aktiivisena yrityskummina. Timo Aho on toiminut yrityskummina vuodesta 2014...