Turun Messukeskus Oy uudisti logonsa ja strategiansa

25.01.2016 12:18
Turun Messukeskus

Turun Messukeskus Oy on uudistanut yritysstrategiaansa. Yrityksen graafinen ilme on myös kokenut muodonmuutoksen.

− Uusi raikas visuaalinen ilme tukee tuoretta, viime syksynä uudistettua, strategiaamme. Turun Messukeskus Oy haluaa olla elämyksellisten sisältöjen, unohtumattomien kokemusten ja aitojen kohtaamisten keskus, kuvailee Turun Messukeskuksen toimitusjohtaja Hannele Wolf-Mannila.

Yrityslogon ja markkinointiviestinnän ilmeen toteutuksesta on vastannut mainostoimisto Satumaa.

− Turun Messukeskuksen uusi ilme parantaa mielikuvaa inspiroivana tapahtumapaikkana, toteaa AD, luova johtaja Juha Saarinen.

Messuyhtiöllä on tarpeita myös Artukaisissa sijaitsevan kiinteistön kehittämiseen ja modernisointiin. Messut ovat valtakunnallisesti säilyttäneet kuuden prosentin osuutensa suuresta mainoskakusta.

− Messut ovat seitsemänneksi suurin media ja jättävät taakseen muun muassa aikakauslehdet, Wolf-Mannila arvioi.

Mainonnan neuvottelukunnan mittauksen mukaan messuihin satsattiin 174 miljoonaa euroa vuonna 2014. Määrä laski hiukan vuodesta 2013, jolloin panostukset olivat 183 miljoonaa euroa. Kansainvälisessä vertailussa tapahtuma-alan liikevaihto näyttää kasvavan muita toimialoja nopeammin.

− Oman tapahtumatuotannon lisäksi meillä on tarjolla erittäin toimivat kokous-, näyttely- ja juhlatilat, joiden vuokraustoiminta on vakaalla pohjalla. Viime vuonna mm. Taitaja-tapahtuma ja Yhdyskunta-messut vuokrasivat tilamme suurtapahtumiensa käyttöön. Nyt tammikuun lopussa tiloissamme järjestetään Ipanahipat. Turku on erinomainen paikka järjestää suurtapahtumia ja kaupungin vetovoima ja tunnettuus on yksi tärkeä menestystekijämme jatkossa.

Yhtiön organisaatio on myös uudistettu. Toiminta on jaettu kahteen messuryhmään, joista toista vetää projektijohtaja Krista Ahonen ja toista Päivi Järvelä. Talon kaikkia palveluja, messuosastomyynnistä ja tilavuokrauksesta messutekniikkaan, myy yksi yhteinen myyntiorganisaatio, jota vetää myyntijohtaja Tiia Nevalainen. Messupalvelujen liiketoimintaa vetää Kimmo Salminen ja tilavuokrauksen liiketoimintaa johtaa Päivi Hoikkala.

– Pidämme tärkeänä, että asiakas saa meiltä joustavaa ja kokonaisvaltaista palvelua. Helppous, uusien ideoiden antaminen ja hyvä palvelu ovat avainasemassa, summaa Wolf-Mannila.

Viime vuonna Turun Messukeskus Oy järjesti kymmenen omaa tapahtumaa. Yhtiön liikevaihto oli noin 4,4 miljoonaa euroa. Yhtiön oman henkilöstön määrä on 22. Messu- ja Kongressikeskuksessa vieraili noin 240 000 kävijää. Näytteilleasettajia oli 1 500. Turun Messukeskus Oy:n pääosakas on Turun kauppakamari.

Aamuset-kaupunkimedia (AKM)
Työ&talous |17.01.2017 16:24
78 prosenttia yksinasuvista nuorista aikuisista ei ole koskaan omistanut asuntoa, kun taas lapsiperheistä 75 prosenttia on asunnon omistajia. Perheellisten keskuudessa myös omistusasunnon...
Työ&talous |17.01.2017 15:32
Cumulus- ja Rantasipi-hotellit yhdistyvät uudeksi Cumulus City & Resort -hotelliketjuksi, joka aloitti toimintansa tiistaina 17. tammikuuta. Rantasipi-hotelleista tulee Cumulus Resort -kohteita...
Työ&talous |17.01.2017 15:28
Puukauppaa käytiin lähes ennätystahtiin vuonna 2016. Puuta ostettiin yksityismetsistä yhdeksän prosenttia kymmenen vuoden keskiarvoa enemmän. Kotimaiseen puuhun perustuvan biotalouden kasvun...
Työ&talous |17.01.2017 14:08
Suomen sähköntuotanto pysyi viime vuonna ennallaan ja sähköä kulutettiin reilut kaksi prosenttia aiempaa vuotta enemmän. Sähkön nettotuonti kasvoi kahdella prosentilla – lisääntynyt tuonti Venäjältä...
Ravintoloiden ja oleskelualueiden lisäksi laivasta löytyy kaksi erillistä premiumtilaa, Comfort Lounge ja Business Lounge, joihin pääsee lisämaksusta.
Työ&talous |17.01.2017 11:16 (päivitetty: 17.01.2017 11:21)
Tallinkin Megastarin ravintoloiden ja aulatilojen sisustukset on suunnitellut dSign Vertti Kivi & Co. Laiva aloittaa liikennöinnin Helsingin ja Tallinnan välillä 29. tammikuuta....
Työ&talous |17.01.2017 9:03 (päivitetty: 17.01.2017 9:24)
S-ryhmän vuoden 2016 veroton vähittäismyynti kasvoi 2,0 prosenttia ja oli 11 020 miljoonaa euroa. Laajentuneet aukioloajat, halvemmat hinnat ja esimerkiksi pukeutumisen valikoimien kehittyminen...
Työ&talous |17.01.2017 8:56
Leikkotulppaanit ovat iloisine väreineen ensimmäinen varma kevään merkki. Tulppaanikausi alkoi heti, kun joulukoristeet saivat kyytiä.
Patrik Rautaheimon luotsaama Elomatic kasvatti liikevaihtoaan kuudella prosentilla.
Työ&talous |17.01.2017 8:40 (päivitetty: 17.01.2017 8:47)
Elomatic Oy:n liikevaihto kasvoi vuonna 2016 noin kuusi prosenttia ennätykselliseen 55 miljoonaan euroon. Tilikauden aikana palkattiin konsernitasolla lähes sata uutta työntekijää. Yrityksen mukaan...
Työ&talous |16.01.2017 19:37
Veronmaksajain Keskusliiton lakimies Hanna Silander kertoi perintö- ja lahjaverotuksen muutoksista Turun veroillassa 16. tammikuuta.Miten perintö- ja lahjaverotus muuttui vuoden alussa, Hanna...
Työ&talous |16.01.2017 10:53
Rakennusalan asiantuntijayritys RTC Vahanen Turku Oy vuokraa Turun WTC-talona tunnetusta Koy Turun Pakkarinpuistosta uudet toimitilat 1. syyskuun alkaen. Vahasesta tulee kiinteistön suurin...
Työ&talous |16.01.2017 10:48
Kotimainen start-up Zadaa välittää tuhansia vaatteita viikoittain ympäri Suomea. Facebook-julkaisusta alkunsa saaneesta ideasta hioutui neljän suomalaisen start-up-yrittäjän käsissä Suomen suurin...