Turun Messukeskus Oy uudisti logonsa ja strategiansa

25.01.2016 12:18
Turun Messukeskus

Turun Messukeskus Oy on uudistanut yritysstrategiaansa. Yrityksen graafinen ilme on myös kokenut muodonmuutoksen.

− Uusi raikas visuaalinen ilme tukee tuoretta, viime syksynä uudistettua, strategiaamme. Turun Messukeskus Oy haluaa olla elämyksellisten sisältöjen, unohtumattomien kokemusten ja aitojen kohtaamisten keskus, kuvailee Turun Messukeskuksen toimitusjohtaja Hannele Wolf-Mannila.

Yrityslogon ja markkinointiviestinnän ilmeen toteutuksesta on vastannut mainostoimisto Satumaa.

− Turun Messukeskuksen uusi ilme parantaa mielikuvaa inspiroivana tapahtumapaikkana, toteaa AD, luova johtaja Juha Saarinen.

Messuyhtiöllä on tarpeita myös Artukaisissa sijaitsevan kiinteistön kehittämiseen ja modernisointiin. Messut ovat valtakunnallisesti säilyttäneet kuuden prosentin osuutensa suuresta mainoskakusta.

− Messut ovat seitsemänneksi suurin media ja jättävät taakseen muun muassa aikakauslehdet, Wolf-Mannila arvioi.

Mainonnan neuvottelukunnan mittauksen mukaan messuihin satsattiin 174 miljoonaa euroa vuonna 2014. Määrä laski hiukan vuodesta 2013, jolloin panostukset olivat 183 miljoonaa euroa. Kansainvälisessä vertailussa tapahtuma-alan liikevaihto näyttää kasvavan muita toimialoja nopeammin.

− Oman tapahtumatuotannon lisäksi meillä on tarjolla erittäin toimivat kokous-, näyttely- ja juhlatilat, joiden vuokraustoiminta on vakaalla pohjalla. Viime vuonna mm. Taitaja-tapahtuma ja Yhdyskunta-messut vuokrasivat tilamme suurtapahtumiensa käyttöön. Nyt tammikuun lopussa tiloissamme järjestetään Ipanahipat. Turku on erinomainen paikka järjestää suurtapahtumia ja kaupungin vetovoima ja tunnettuus on yksi tärkeä menestystekijämme jatkossa.

Yhtiön organisaatio on myös uudistettu. Toiminta on jaettu kahteen messuryhmään, joista toista vetää projektijohtaja Krista Ahonen ja toista Päivi Järvelä. Talon kaikkia palveluja, messuosastomyynnistä ja tilavuokrauksesta messutekniikkaan, myy yksi yhteinen myyntiorganisaatio, jota vetää myyntijohtaja Tiia Nevalainen. Messupalvelujen liiketoimintaa vetää Kimmo Salminen ja tilavuokrauksen liiketoimintaa johtaa Päivi Hoikkala.

– Pidämme tärkeänä, että asiakas saa meiltä joustavaa ja kokonaisvaltaista palvelua. Helppous, uusien ideoiden antaminen ja hyvä palvelu ovat avainasemassa, summaa Wolf-Mannila.

Viime vuonna Turun Messukeskus Oy järjesti kymmenen omaa tapahtumaa. Yhtiön liikevaihto oli noin 4,4 miljoonaa euroa. Yhtiön oman henkilöstön määrä on 22. Messu- ja Kongressikeskuksessa vieraili noin 240 000 kävijää. Näytteilleasettajia oli 1 500. Turun Messukeskus Oy:n pääosakas on Turun kauppakamari.

Aamuset-kaupunkimedia (AKM)
Työ&talous |27.09.2016 16:55
Suomalaisen Työn Liiton Sinivalkoinen jalanjälki -kysely selvitti suomalaistuotteita, joiden ostaminen on herättänyt ylpeyttä suomalaisesta työstä. Näitä olivat etenkin Fiskarsin tuotteet, kotimainen...
Työ&talous |27.09.2016 15:12
Turun yliopiston Tulevaisuuden tutkimuskeskuksen koordinoiman Bastu-verkoston valtakunnallinen haastekilpailu etsii uusia resurssiniukkuuteen perustuvia ratkaisuja. Tavoitteena on uudistaa Varsinais-...
Työ&talous |27.09.2016 13:00
Finanssialan Keskusliiton (FK) tuoreen Pankkibarometrin mukaan pankinjohtajat arvioivat sekä yritysten että kotitalouksien luotonkysynnän olleen vuoden kolmannella neljänneksellä kasvussa viime...
Työ&talous |27.09.2016 9:12
Kuluttajien luottamusindikaattori oli syyskuussa 14,4, kun se elokuussa oli 15,7 ja heinäkuussa 13,1. Viime vuoden syyskuussa luottamusindikaattori sai arvon 4,2. Indikaattorin pitkän ajan keskiarvo...
Työ&talous |26.09.2016 16:52
Laitilan Kanatarhan isot suomalaiset luomumunat pakataan uudenlaiseen ympäristöystävälliseen pakkaukseen. Huhtamäen valmistama GreeNest-pakkaus on maailman ensimmäinen teollisesti valmistettu...
Työ&talous |26.09.2016 16:16
Nordkalkin hallitus on nimittänyt filosofian maisteri Tarmo Tuomisen, 54, Nordkalkin väliaikaiseksi toimitusjohtajaksi 26. syyskuuta alkaen. Jarkko Kaplin jättää toimitusjohtajan tehtävän. Tuominen...
Työ&talous |26.09.2016 14:52
Alueet ennakoivat, että positiiviseen suuntaan kääntynyt talouskehitys jatkuu alueilla lähiajat. Käänne parempaan oli nähtävissä jo keväällä, mutta yksikään alue ei enää usko talouskehityksen...
Työ&talous |26.09.2016 12:48
Kansainvälisistä pk-yrityksistä lähes 60 prosenttia odotti suhdanteiden paranevan seuraavan vuoden aikana. Myös liikevaihdon kasvunäkymät olivat kansainvälisillä yrityksillä muuta pk -sektoria...
Työ&talous |26.09.2016 12:16
Tilastokeskuksen tuottaman kaupan pikaennakon mukaan vähittäiskaupan myynti kasvoi elokuussa 2,9 prosenttia vuoden 2015 elokuusta. Vähittäiskaupan myynnin määrä, josta hintojen vaikutus on poistettu...
Työ&talous |26.09.2016 11:44
OP Turun Seutu avaa keskiviikkona 28. syyskuuta uuden toimipisteen Turun BioCityyn. Uusi toimipiste on katutasossa BioCityn pääkäytävän varrella.
Työ&talous |26.09.2016 10:52
Tilastokeskuksen mukaan teollisuuden tuottajahinnat laskivat keskimäärin 2,6 prosenttia viime vuoden elokuusta tämän vuoden elokuuhun. Kotimaahan myytyjen teollisuustavaroiden tuottajahinnat laskivat...