Turun Messukeskus Oy uudisti logonsa ja strategiansa

25.01.2016 12:18
Turun Messukeskus

Turun Messukeskus Oy on uudistanut yritysstrategiaansa. Yrityksen graafinen ilme on myös kokenut muodonmuutoksen.

− Uusi raikas visuaalinen ilme tukee tuoretta, viime syksynä uudistettua, strategiaamme. Turun Messukeskus Oy haluaa olla elämyksellisten sisältöjen, unohtumattomien kokemusten ja aitojen kohtaamisten keskus, kuvailee Turun Messukeskuksen toimitusjohtaja Hannele Wolf-Mannila.

Yrityslogon ja markkinointiviestinnän ilmeen toteutuksesta on vastannut mainostoimisto Satumaa.

− Turun Messukeskuksen uusi ilme parantaa mielikuvaa inspiroivana tapahtumapaikkana, toteaa AD, luova johtaja Juha Saarinen.

Messuyhtiöllä on tarpeita myös Artukaisissa sijaitsevan kiinteistön kehittämiseen ja modernisointiin. Messut ovat valtakunnallisesti säilyttäneet kuuden prosentin osuutensa suuresta mainoskakusta.

− Messut ovat seitsemänneksi suurin media ja jättävät taakseen muun muassa aikakauslehdet, Wolf-Mannila arvioi.

Mainonnan neuvottelukunnan mittauksen mukaan messuihin satsattiin 174 miljoonaa euroa vuonna 2014. Määrä laski hiukan vuodesta 2013, jolloin panostukset olivat 183 miljoonaa euroa. Kansainvälisessä vertailussa tapahtuma-alan liikevaihto näyttää kasvavan muita toimialoja nopeammin.

− Oman tapahtumatuotannon lisäksi meillä on tarjolla erittäin toimivat kokous-, näyttely- ja juhlatilat, joiden vuokraustoiminta on vakaalla pohjalla. Viime vuonna mm. Taitaja-tapahtuma ja Yhdyskunta-messut vuokrasivat tilamme suurtapahtumiensa käyttöön. Nyt tammikuun lopussa tiloissamme järjestetään Ipanahipat. Turku on erinomainen paikka järjestää suurtapahtumia ja kaupungin vetovoima ja tunnettuus on yksi tärkeä menestystekijämme jatkossa.

Yhtiön organisaatio on myös uudistettu. Toiminta on jaettu kahteen messuryhmään, joista toista vetää projektijohtaja Krista Ahonen ja toista Päivi Järvelä. Talon kaikkia palveluja, messuosastomyynnistä ja tilavuokrauksesta messutekniikkaan, myy yksi yhteinen myyntiorganisaatio, jota vetää myyntijohtaja Tiia Nevalainen. Messupalvelujen liiketoimintaa vetää Kimmo Salminen ja tilavuokrauksen liiketoimintaa johtaa Päivi Hoikkala.

– Pidämme tärkeänä, että asiakas saa meiltä joustavaa ja kokonaisvaltaista palvelua. Helppous, uusien ideoiden antaminen ja hyvä palvelu ovat avainasemassa, summaa Wolf-Mannila.

Viime vuonna Turun Messukeskus Oy järjesti kymmenen omaa tapahtumaa. Yhtiön liikevaihto oli noin 4,4 miljoonaa euroa. Yhtiön oman henkilöstön määrä on 22. Messu- ja Kongressikeskuksessa vieraili noin 240 000 kävijää. Näytteilleasettajia oli 1 500. Turun Messukeskus Oy:n pääosakas on Turun kauppakamari.

Aamuset-kaupunkimedia (AKM)
Työ&talous |02.12.2016 19:15
Sucros ja MTK:n sokerijuurikasvaliokunta ovat sopineet viljelyehdot vuosille 2017–19. Sucroksen maatalousjohtaja Tero Tanner sanoo, että Sucros on erittäin tyytyväinen neuvotteluiden tulokseen...
Työ&talous |02.12.2016 15:44
Tehden Oy ja Data Group Finland Oy solmivat 29. marraskuuta jälleenmyyntisopimuksen, jonka myötä Data Group aloittaa alkuvuodesta 2017 Tehden-ohjelmistojen jälleenmyynnin valtakunnallisesti.
Työ&talous |02.12.2016 11:44
Suomalaisen Työn Liiton Osta työtä Suomeen -päivä haastaa nyt toista kertaa itsenäisyyspäivän kynnyksellä kuluttajia pohtimaan omien kulutusvalintojensa vaikutusta suomalaiselle työlle. Suomalaisista...
Työ&talous |02.12.2016 10:40
Tilastokeskuksen ennakkotietojen mukaan bruttokansantuotteen volyymi kasvoi heinä–syyskuussa 0,4 prosenttia edelliseen vuosineljännekseen verrattuna. Vuoden 2015 kolmanteen neljännekseen verrattuna...
Työ&talous |02.12.2016 10:24
Soluasumisen yhteisöllisyyttä edistävä sovellus on voittanut TurkuLab Challenge -innovaatiokilpailun. Palkitun Happy Squares -idean takana olivat Turun yliopiston opiskelijat Miikka Korventausta,...
Työ&talous |02.12.2016 8:08
Suomalaiset aikovat viettää tänä vuonna joulua keskimäärin 517 eurolla. Nordean tutkimuksessa joulubudjetti on pysynyt nyt kolme vuotta melko tarkkaan samalla tasolla. Suklaa, vaatteet ja lelut ovat...
Työ&talous |01.12.2016 20:24
Lähimaksuominaisuudella varustetut maksukortit sekä muut uudet maksutavat ovat nopeutensa ja helppoutensa ansiosta suosittuja myös jouluostoksilla. Kuluttajat ovat hylkäämässä käteisen.
Työ&talous |01.12.2016 11:04
Medialiiga Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi on valittu Janne Siljamäki. Hän aloittaa tehtävässään 1. joulukuuta. Siljamäki on aiemmin toiminut esimiehenä muun muassa Aamuset-lehden ja Turkulaisen...
Työ&talous |01.12.2016 10:36
Diplomi-insinööri Jaakko Nirhamo on nimitetty Turun Sataman Oy:n rahtiliikenneliiketoiminta-alueen myyntijohtajaksi. Hän aloittaa uudessa tehtävässään 1.1.2017.
Työ&talous |01.12.2016 10:12
Tilastokeskuksen mukaan yritystuet nousivat kokonaisuudessaan 8,8 prosenttia vuonna 2015 verrattuna vuotta aiempaan. Tukien nousu painottui lainoihin, jotka kasvoivat 34,1 prosenttia. Tukea saaneiden...
Työ&talous |01.12.2016 9:24
Turkulainen Noccela Oy on tehnyt syksyn aikana suunnatun osakeannin, jolla kerättiin 1,2 miljoonan euron sijoitukset. Osakeannin tavoitteena oli kerätä varoja vientiin, joka tullaan käynnistämään...