Turun Messukeskus Oy uudisti logonsa ja strategiansa

25.01.2016 12:18
Turun Messukeskus

Turun Messukeskus Oy on uudistanut yritysstrategiaansa. Yrityksen graafinen ilme on myös kokenut muodonmuutoksen.

− Uusi raikas visuaalinen ilme tukee tuoretta, viime syksynä uudistettua, strategiaamme. Turun Messukeskus Oy haluaa olla elämyksellisten sisältöjen, unohtumattomien kokemusten ja aitojen kohtaamisten keskus, kuvailee Turun Messukeskuksen toimitusjohtaja Hannele Wolf-Mannila.

Yrityslogon ja markkinointiviestinnän ilmeen toteutuksesta on vastannut mainostoimisto Satumaa.

− Turun Messukeskuksen uusi ilme parantaa mielikuvaa inspiroivana tapahtumapaikkana, toteaa AD, luova johtaja Juha Saarinen.

Messuyhtiöllä on tarpeita myös Artukaisissa sijaitsevan kiinteistön kehittämiseen ja modernisointiin. Messut ovat valtakunnallisesti säilyttäneet kuuden prosentin osuutensa suuresta mainoskakusta.

− Messut ovat seitsemänneksi suurin media ja jättävät taakseen muun muassa aikakauslehdet, Wolf-Mannila arvioi.

Mainonnan neuvottelukunnan mittauksen mukaan messuihin satsattiin 174 miljoonaa euroa vuonna 2014. Määrä laski hiukan vuodesta 2013, jolloin panostukset olivat 183 miljoonaa euroa. Kansainvälisessä vertailussa tapahtuma-alan liikevaihto näyttää kasvavan muita toimialoja nopeammin.

− Oman tapahtumatuotannon lisäksi meillä on tarjolla erittäin toimivat kokous-, näyttely- ja juhlatilat, joiden vuokraustoiminta on vakaalla pohjalla. Viime vuonna mm. Taitaja-tapahtuma ja Yhdyskunta-messut vuokrasivat tilamme suurtapahtumiensa käyttöön. Nyt tammikuun lopussa tiloissamme järjestetään Ipanahipat. Turku on erinomainen paikka järjestää suurtapahtumia ja kaupungin vetovoima ja tunnettuus on yksi tärkeä menestystekijämme jatkossa.

Yhtiön organisaatio on myös uudistettu. Toiminta on jaettu kahteen messuryhmään, joista toista vetää projektijohtaja Krista Ahonen ja toista Päivi Järvelä. Talon kaikkia palveluja, messuosastomyynnistä ja tilavuokrauksesta messutekniikkaan, myy yksi yhteinen myyntiorganisaatio, jota vetää myyntijohtaja Tiia Nevalainen. Messupalvelujen liiketoimintaa vetää Kimmo Salminen ja tilavuokrauksen liiketoimintaa johtaa Päivi Hoikkala.

– Pidämme tärkeänä, että asiakas saa meiltä joustavaa ja kokonaisvaltaista palvelua. Helppous, uusien ideoiden antaminen ja hyvä palvelu ovat avainasemassa, summaa Wolf-Mannila.

Viime vuonna Turun Messukeskus Oy järjesti kymmenen omaa tapahtumaa. Yhtiön liikevaihto oli noin 4,4 miljoonaa euroa. Yhtiön oman henkilöstön määrä on 22. Messu- ja Kongressikeskuksessa vieraili noin 240 000 kävijää. Näytteilleasettajia oli 1 500. Turun Messukeskus Oy:n pääosakas on Turun kauppakamari.

Aamuset-kaupunkimedia (AKM)
Työ&talous |18.02.2017 12:32
Veritaksen vakuutuskanta kehittyi myönteisesti vuonna 2016. Vakuutettu TyEL-palkkasumma kasvoi 4,0 prosenttia, lähes 65 miljoonaa euroa, 1 692,5 miljoonaan euroon (1 627,7).
Työ&talous |17.02.2017 20:24
Yrittäjäjärjestö alkaa hoitaa kaikille yrittäjille ja tarjoajille tarkoitettua lakisääteistä hankintaneuvontaa.
Työ&talous |17.02.2017 15:56
Tilastokeskuksen mukaan teollisuuden, kaivostoiminnan, sähköntuotannon ja kaupan alan yhteenlasketut varastojen arvot kasvoivat edellisvuodesta 1,0 prosenttia vuoden neljännellä neljänneksellä....
Työ&talous |17.02.2017 14:48
Liedon Säästöpankin liikevoitto oli viime vuonna 10,4 miljoonaa euroa ja taseen loppusumma ylitti miljardin euron (1 013 miljoonaa euroa). Pankin liiketoimintavolyymi oli 1,8 miljardia euroa.
Työ&talous |16.02.2017 21:40
Tokmannin liikevaihto kasvoi ja kannattavuus parani ja kassavirta on vahva. Tokmanni on käyttötavaroiden myyntiin keskittynyt vähittäiskauppaketju, jossa työskentelee noin 3 200 henkilöä....
Työ&talous |16.02.2017 21:40
Neljännes varsinaissuomalaisista pk-yrityksistä aikoo palkata seuraavan vuoden aikana lisää henkilökuntaa. Kasvua haetaan nyt runsaasti yrityskauppojen kautta. Suomen Yrittäjien, Finnveran ja työ- ja...
Työ&talous |16.02.2017 15:40
Kauppakeskusten kävijämäärät kasvoivat loka–joulukuussa 5,2 prosenttia edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Samaan aikaan kauppakeskusten kokonaismyynti kasvoi 1,8 prosenttia.
Työ&talous |16.02.2017 14:44
Maatalouden investoinneissa tarvitaan avustusten lisäksi jatkossakin takauksia, jotta tukea pystytään kohdentamaan aktiiviviljelijöille ja osaltaan pienennetään investointeihin liittyviä riskejä,...
Työ&talous |16.02.2017 10:28
Käytettyihin autoihin erikoistunut Kamux-autoliikeketju laajentaa toimintaansa avaamalla Turkuun liikkeen 16. helmikuuta. Ketju vahvistaa jalansijaansa paitsi Varsinais-Suomessa myös koko Suomen...
Työ&talous |16.02.2017 9:48 (päivitetty: 16.02.2017 9:54)
Viking Line -konsernin liikevaihto oli viime vuonna 519,6 miljoonaa euroa. Vuonna 2015 liikevaihto oli 530,5 miljoonaa euroa. Liiketoiminnan muut tuotot olivat 2,0 miljoonaa euroa (0,5 Meur)....
Työ&talous |16.02.2017 9:44
Avoimia työpaikkoja oli Tilastokeskuksen avoimet työpaikat -tilaston mukaan vuoden viimeisellä neljänneksellä 26 400, joka on 21 prosenttia enemmän kuin vuotta aiemmin (21 900). Tietojen...