Airiston Nuorkauppakamari voitti markkinointikisan
Airiston Nuorkauppakamari on napannut voiton Tammelan kunnan myynninedistämiskilpailussa. Tammela haastoi A-alueen nuorkauppakamarit ideoimaan suunnitelmaa Kaukajärven Hakkapeliitta-alueen yritystonttien myymiseksi.
Airiston joukkue suunnitteli alueen kehittämisen kahden megatrendin, verkkokaupan ja kiertotalouden, varaan. Keskeisenä ajatuksena oli hyödyntää Tammelan sijaintia ”Kultaisen kolmion keskiössä”.
- Sijainniltaan Tammela on ihanteellinen logistiikkakeskukselle. Esimerkiksi suurille kansainvälisille verkkokauppayrityksille, joita rantautuu Suomeen lähiaikoina. Suomalaisista 3,2 miljoonaa asuu 90 minuutin ajomatkan päässä yrityspuistosta, joten toimitusaika ja -matka eivät ole pitkiä. Lisäksi kaksisuuntainen verkkokauppa palvelee myös kiertotaloutta, jonka alan yrityksille alue on todella houkutteleva, kertoo joukkueen jäsen Kimmo Hollmén.
Tuomaristossa istuivat Tammelan kunnanjohtaja Kalle Larsson ja viisi alueen muuta kehittämis- ja yritysvaikuttajaa. Tuomaristo piti tehtyä taustatyötä perusteellisena ja luotua suunnitelmaa kokonaisvaltaisena.
– Suunnitelman siivet voivat kantaa pitkälle jo sellaisenaan, tuomaristo kuvaili voittajatyötä.
Airiston Nuorkauppakamarin puheenjohtaja Terhi Rutanen iloitsee voitosta.
– On hienoa, että kunnat ja yritykset haastavat mukaan projekteihin. Tämäkin kilpailu herätti suurta innostusta. Jäsenistössämme on monialaista osaamista. Potentiaalia kannattaa ehdottomasti hyödyntää. Tavoitteenamme on tarjota oppimis- ja kehittymismahdollisuuksia ja siten vauhdittaa jäsentemme työelämämenestystä. Tämäntyyppisestä toiminnasta syntyy loistava win-win-tilanne.
Yhteensä kuusi A-alueen kamaria vastasi Tammelan haasteeseen. Kolme parasta palkittiin rahapalkinnoilla. Toiseksi sijoittui Forssan Seudun Nuorkauppakamari ja kolmanneksi Espoon Nuorkauppakamari. Kilpailu käytiin 16.3.–12.4.
Airiston Nuorkauppakamarin voittajajoukkueessa olivat mukana Anna Björk, Service Manager, Fujitsu Finland Oy, Kimmo Hollmén, alueasiamies, Jytyliitto, Tuomas Haanpää, toimitusjohtaja, Whitestone Oy, Laura Poikkimäki, Director, Business solutions and Quality, Silta Oy ja Juha-Pekka Voipio, CTO, Whitestone Oy.
Nuorkauppakamari on kansainvälinen kouluttautumis- ja kehittymisorganisaatio alle 40-vuotaille. A-alueella on 22 kamaria ja yli 1 500 jäsentä. Alue kattaa Etelä-Suomen, muun muassa Turun, Forssan, Uudenkaupungin, Porvoon, Helsingin ja Maarianhaminan seudut.
Aamuset-kaupunkimedia (AKM)