Matkailun koronaviestintä kirjavaa
Jennifer Wardin Turun ammattikorkeakoulussa laatimassa opinnäytetyössä havainnoitiin Turun seudulla matkailun ohjelma- ja tapahtumapalveluita tuottavien yritysten viestintää niiden omilla verkkosivuilla yleisen koronatiedottamisen, pandemian aiheuttamien turvallisuustoimenpiteiden sekä uusien ideoiden ja palveluiden kehittämisen näkökulmista.
Kaikkiaan 27 palveluntarjoajan verkkosivujen sisällöt havainnoitiin kolmesti 10.5.–10.7.
Toukokuussa 78 prosenttia yrityksistä oli tiedottanut koronaan liittyen, niistä runsas puolet etusivullaan. Vastaavasti 22 prosenttia ei tuonut asiaa mitenkään esille sivuillaan. Heinäkuussa koronasta tiedottavien osuus oli kasvanut 85 prosenttiin ja vastaavasti koronan sivuillaan kokonaan huomiotta jättäneiden osuus oli laskenut 15 prosenttiin.
Erityisasiantuntija Hanna Lak opinnäytetyön toimeksiannon laatineesta Turku Science Park Oy:stä muistuttaa, että vaikeneminen turvallisuustoimista ja tilanteesta vaikuttaa suoraan asiakasmääriin ja siten kassavirtaan.
Aamuset-kaupunkimedia (AKM)