Seurahuoneella Sokos Hotels -ketjun paras asiakastyytyväisyys
Viime vuoden onnistuneimpia sokoshotellilaisia huomioitiin huhtikuussa Kuopiossa Original Sokos Hotel Puijonsarvessa. Asiakastyytyväisyyttä mitataan NPS:llä, joka tarkoittaa sitä, kuinka todennäköisesti asiakkaat suosittelisivat yritystä ystävilleen tai kollegoilleen. Solo Sokos Hotel Turun Seurahuoneen NPS vuonna 2023 oli 83 ja hotelli palkittiinkin koko Sokos Hotel -ketjun parhaasta NPS-tuloksesta.
– Tämä palkinto tuntuu erityisen hyvältä, koska tunnustus on tullut asiakkailtamme. Kiitos kuuluu koko ihanalle tiimillemme, joka on aina valmis palvelemaan ja onnellistamaan asiakkaita parhaalla mahdollisella tavalla. Asiakastyytyväisyys näkyy siinäkin, että olemme ykkösiä Turun hotelleista myös matkustajien arvioita julkaisevassa Tripadvisorissa, sanoo hotelliryhmänjohtaja Tarja Jalonen Turun Osuuskaupasta tiedotteessa.
S-ryhmän Matkailukaupan päivillä palkittiin Sokos Hotellien työntekijöiden parhaimmistoa. Tänä vuonna palkittiinkin ensimmäistä kertaa Vuoden vastuullisuusteko Sokos Hotelleissa. Palkinto luovutettiin Original Sokos Hotel Kupittaalle.
– Kupittaa palkittiin joulun aikaan tehdystä vastuullisuusteosta, jonka tarkoitus oli jakaa iloa ja hyvää mieltä hetkiin ja tilanteisiin, joissa niitä voi olla välillä vaikeampi löytää. Päällikkömme veivät herkkukoreja Turun Yliopistollisen keskussairaalan lasten- ja nuorten poliklinikan henkilökunnalle sekä Squishmallow-pehmoleluja pienten lasten vuodeosaston infektiopotilaille. Halusimme tuoda joulutunnelmaa myös TYKSin lasten- ja nuorten poliklinikalla kävijöille ja veimme Majakkasairaalan aulaan kolme suurta piparkakkutaloa, jotka olimme hotellimme osastojen välisessä leikkimielisessä piparkakkukilpailussa leiponeet, ja jotka olivat muutaman päivän ajan ennen sairaalaan menoa ihastuttaneet ja ilostuttaneet ohikulkijoita myös hotellimme aulassa, kertoo hotellinjohtaja Sanna Paloniemi Original Sokos Hotel Kupittaalta.
Turun Osuuskaupasta palkittiin myös Revenue Manager Stefan Storing Vuoden Revenue Managerina. Revenue Managerin tehtävänä on johtaa hotellin huonekapasiteettia ja -tuottoja. Käytännössä tämä tarkoittaa muun muassa kysynnän ennustamista sesongeittain ja huonehinnoittelun suunnittelua ennusteiden pohjalta.
– Olen otettu ja onnellinen tästä kunnianosoituksesta. Tämä on hieno tunnustus pitkäjänteisestä työstä. Kiittäminen hyvästä työstä on kultaa, Storing kiittää.
Sokos Hotels täyttää tänä vuonna puoli vuosisataa. Vaasassa vietettiin huhtikuussa Original Sokos Hotel Royalin avajaisia. Break Sokos Hotel Bomballe Nurmekseen avataan uusi laajennus puolestaan kesäkuussa. Syksyn alussa avautuu Sokos Sokos Hotel Pier 4 -hotelli Helsingin Katajanokalle.
Aamuset-kaupunkimedia (AKM)