Turun kauppakorkeakoulun 75-vuotisjuhlavuoden luentosarja käynnistyy
Turun yliopiston kauppakorkeakoulu täyttää tänä vuonna 75 vuotta. Osana 75-juhlavuoden tapahtumia kauppakorkeakoulu muun muassa järjestää kaikille avoimen ajankohtaisen juhlaluentosarjan.
– Voimme ylpeydellä katsoa sitä polkua, jonka olemme kulkeneet perustamispäivästämme tähän päivään. Pieni ja paikallinen on kasvanut kansainväliseksi yhteiskunnalliseksi vaikuttajaksi. Samalla luotaamme satojen yhteistyökumppaniemme kanssa monitieteisesti tulevaisuuteen, toteaa Turun kauppakorkeakoulun dekaani Markus Granlund tiedotteessa.
Keväällä on tarjolla kaksi juhlaluentoa. Syksyn luennoista ja aikatauluista uutisoidaan myöhemmin.
Luentosarja käynnistyy juhlaluentotapahtumalla, jossa tarkastellaan uuden talousparadigman mahdollisuuksia kestävän ja yhteisöllisen tulevaisuuden rakentamisessa 29. huhtikuuta kello 12.15–16.15. Tapahtuma järjestetään Turun kauppakorkeakoululla (Mercatori) sekä verkossa. Keskustelussa syvennytään talousmallien kehittämiseen, suorituskyvyn johtamiseen ja vaikuttavuuden mittaamiseen alan asiantuntijoiden johdolla.
Puhujina tapahtumassa ovat emeritusprofessori David Sloan Wilson (Binghamton University, Yhdysvallat), johdon laskentatoimen apulaisprofessori Jan Pfister ja The Upright Projectin toimitusjohtaja Annu Nieminen.
Ilmoittautuminen tapahtumaan on avoinna 22. huhtikuuta asti. Lisätietoja puheenvuoroista ja ilmoittautuminen on osoitteessa https://www.utu.fi/fi/yliopisto/turun-kauppakorkeakoulu/juhlavuosi.
Juhlaluento, kunniatohtori Stephen L. Vargo, 14.5.
Turun yliopiston kunniatohtoriksi toukokuussa vihittävä professori Stephen L. Vargo (University of Oklahoma, Yhdysvallat) pitää kaikille avoimen Studia Generalia -luennon 14. toukokuuta kello 17.30. Luento järjestetään Turun kauppakorkeakoululla (Lähi-Tapiola-luentosali). Luennolle ei ole ennakkoilmoittautumista.
Vargo on tunnettu uraauurtavasta työstään markkinoinnin ja palvelututkimuksen kehittämisessä. Vargon tutkimus on vaikuttanut vahvasti siihen, miten liiketaloustieteellisessä tutkimuksessa ja myös yritysmaailmassa ymmärretään arvonluonti ja palvelujen merkitys taloudessa. Hän on yksi maailman eniten viitatuista markkinoinnin tutkijoista, jonka työ on vaikuttanut laajasti akateemiseen yhteisöön ja liiketoimintakäytäntöihin sekä Suomessa että kansainvälisesti.
Aamuset-kaupunkimedia (AKM)