Turkulainen Louhos Group laajenee Mainostoimisto Ilmiöllä
Turkulaislähtöinen digimarkkinointitoimisto Louhos Group Oy jatkaa kasvuaan ja on ostanut uusikaupunkilaisen Mainostoimisto Ilmiön liiketoiminnan 1. joulukuuta voimaan astuneella kaupalla.
Yrityskauppa vahvistaa Louhoksen asemaa Lounais-Suomen monipuolisimpana digimarkkinoinnin kumppanina. Yhtiöllä on jo valmiiksi toimipisteet Turun lisäksi Helsingissä, Tampereella, Jyväskylässä ja Porissa – ja nyt myös Uudessakaupungissa.
Ilmiön pitkäaikainen yrittäjä Juha Hepojoki, 38, jatkaa asiakkaidensa tukena kuten ennenkin, mutta nyt taustalla on koko Louhoksen 30 hengen asiantuntijatiimi.
– Markkinoinnin kenttä on kasvanut valtavasti. Yksi ihminen ei voi enää olla kaikkea kaikille, joten oli luonnollinen hetki liittyä mukaan isompaan kokonaisuuteen. Ilmiön asiakkaat hyötyvät nyt modernista digiosaamisesta ja ison talon tuesta, Hepojoki sanoo tiedotteessa.
Louhos Groupin yrittäjä ja toimitusjohtaja Iiro Junnila korostaa, että kyse on ennen kaikkea asiakkaiden hyväksi tehdystä liikkeestä.
– Turku on meidän tarinamme kotipesä, ja täältä on rakennettu kasvava, valtakunnallinen digitoimisto. Ilmiön liittyminen mukaan vahvistaa alueellista palvelua entisestään ja tuo uusikaupunkilaisille yrityksille saman kokonaisvaltaisen markkinointiosaamisen, josta turkulaiset ja valtakunnalliset asiakkaamme ovat jo saaneet nauttia, Junnila kertoo pilke silmäkulmassa.
Junnila on kotoisin Raumalta ja viettänyt pienestä pitäen paljon aikaa isovanhemmillaan ja mökillään Pyhämaassa. Junnila lupaa Ilmiön asiakkaille helppoa ja tehokasta yhteistyötä sekä panosta koko kaupungin kehitykseen.
– Itselleni henkilökohtaisesti on kunnia päästä tekemään markkinointia Uudenkaupungin yrityksille ja auttaa heitä kasvamaan. Uki on ollut ja tulee aina olemaan itselleni rakas paikka.
Louhos Group Oy työllistää yhdessä tytäryhtiönsä Selko Digitalin kanssa nyt yhteensä 31 ihmistä ympäri Suomen.
– Meillä on hyvä vire menossa. Olemme saaneet kehitettyä omaa osaamistamme ja tekemistämme sekä liiketoimintakaupoilla että orgaanisella kasvulla. Ja on onnistuttu tuomaan asiakkaillemme hyviä tuloksia, vaikka markkina onkin ollut yleisesti hieman alavireinen, Junnila sanoo.
Louhoksen tavoitteena on jatkaa kannattavaa kasvua ja olla rakentamassa sitä myös entistä laajemmalle joukolle asiakkaita.
– Joku kuuluisa ajattelija on joskus tokaissut, että ’jos et sä pysähdy etkä liiku’. Yhtäältä Louhoksen suunnitelmana on jatkuvasti liikkua ja kasvaa harkitusti, toisaalta tarpeen vaatiessa hetkeksi myös pysähtyä. Tällä hetkellä kasvumme etenee suunnitellusti, ja samalla pääsemme auttamaan asiakkaitamme kasvamaan entistäkin paremmin. Juhan monipuolinen osaaminen on meille loistava lisä, kommentoi Louhoksen perustajaosakas ja sisältöjohtaja Petteri Poukka.
Aamuset-kaupunkimedia (AKM)














