Piikkiön seurakunnan somevideoilla yli puoli miljoonaa katselukertaa kuukaudessa
Piikkiön seurakunnan somessa on viime viikkoina koettu poikkeuksellinen näkyvyys. 13. marraskuuta alkaen julkaistut urkumusiikkivideot Facebookissa ovat keränneet yhteensä yli 590 000 katselukertaa, ja seurakunnan seuraajamäärä on seuraajamäärä on tuplaantunut noin tuhannesta reiluun kahteen tuhanteen samassa ajassa.
Kanttori Tiina Ilonen julkaisi 13. marraskuuta urkuvideon, joka keräsi heti valtavan määrän katseluja ja koskettavia kommentteja.
– Huomasin nopeasti, että jotakin erityistä oli tapahtumassa. Ymmärsin, että ihmiset todella kaipaavat lohtua, rauhaa ja kauneutta – siksi päätin jatkaa, Ilonen kertoo tiedotteessa.
Videot ovat tavoittaneet ihmisiä ympäri Suomea, ja katseluita on tullut myös Ruotsista ja Norjasta.
Suosituimmat videot (Facebook) ovat olleet Walking in the Air (84 000 katselua), Konsta Jylhän Joululaulu (82 000 katselua), Mun sydämeni tänne jää (67 000 katselua), You Raise Me Up (66 000 katselua) ja Memory (60 000 katselua).
Luvut ovat 12. joulukuuta tilanteen mukaan, lähimpään tuhanteen pyöristettyinä.
Monissa videoissa on satoja tykkäyksiä ja kymmeniä jakoja – määrä, joka on seurakunnan sisällölle poikkeuksellisen suuri.
Ilonen arvelee, että yhdistelmä perinteisiä joululauluja, urkujen sointia ja rauhallisia aamuhetkiä on osunut suomalaisten tunteisiin.
– Joulun aikaan monille meistä nousee pintaan muistoja, rakkautta ja myös ikävää esimerkiksi menetettyjä läheisiä kohtaan. Musiikki voi vahvistaa hyviä muistoja ja tuoda lohtua suruun. Tämä näkyy selvästi sadoissa kommenteissa. On ollut koskettavaa huomata, miten syvästi ihmiset ovat reagoineet ja uskaltaneet jakaa tunteitaan avoimesti.”
Aamuset-kaupunkimedia (AKM)















