Täyden palvelun kirppis kiinnostaa asiakkaita
Merkitys Second Hand-kirpputorin rekeistä yli puolet ovat täynnä all inclusive-myyntijakson varanneiden vaatteita. All inclusive -jaksolla asiakas vie kirpputorille kaksi isoa kestokassillista tavaraa, jotka henkilökuntaa hinnoittelee ja asettelee myyntiin. Palvelun suosio on kasvanut jatkuvasti.
– Joudumme laittamaan varauksia limittäin, koska niitä tulee niin paljon. Täytyy miettiä henkilökunnan työkuormaa, kertoo Merkityksen perustaja Mirva Kiiski.
Kiiski vastaa tuotteiden hinnoittelusta itse. Hinnoitteluun vaikuttavat esimerkiksi merkki, laatu ja vaatteen ikä.
– Hinnoitteluun ei ole tiettyä kaavaa tai taulukkoa. Hinnoittelen kokemuspohjalla. On hiuksen hieno ero, liikkuuko tuote 39 vai 29 eurolla, Kiiski kertoo.
Ihmiset myyvät all inclusive -jaksoilla hyvin ja ovat Kiiskin hinnoitteluun pääasiassa tyytyväisiä.
– Tavoite on, että tavarat liikkuvat. Tälläkin hetkellä on jopa 800–1000 euron viikkomyyntejä. Monet varaavat palvelun uudelleen myöhemmin, Kiiski kertoo.
Tilda Karus