S-ryhmä pudotti yli 600 tuotteen hintaa
S-ryhmä alensi maanantaina yli 600 tuotteen hintaa. Hintojen lasku koskee kaikkia Xtra-tuotemerkin päivittäistavaratuotteita sekä lähes 200 merkkituotetta. Xtra-tuotteiden hinnat laskivat kaikissa myymälöissä ympäri Suomen ja ruoan verkkokaupassa. Merkkituotteiden hinnat laskivat Prismoissa, S-marketeissa ja verkkokaupassa.
S-ryhmän tutkimusten mukaan hinta on yhä keskeisin kuluttajien ostokäyttäytymistä selittävä tekijä. Asiakkaista joutuu yhä 56 prosenttia miettimään ruoan hintaa, 53 prosenttia on valmis näkemään vaivaa löytääkseen edullisen vaihtoehdon ja 35 prosenttia valitsee aina halvimman vaihtoehdon elintarvikkeita ostaessaan.
Hintojen lasku koskee kaikkia Xtra-tuoteryhmän ruokatuotteita sekä ei syötäviä päivittäistavaratuotteita, kuten pesuaineita. Myös lähes 200 merkkituotteen hintaa laskettiin reilusti. Näihin tuotteisiin kuuluu erilaisia ruokatuotteita ja muun muassa monia gluteenittomia tuotteita.
Tuotteiden hinnanalennukset ovat erisuuruisia. Xtra-tuotesarjan päivittäistavaratuotteiden hinta laski keskimäärin peräti viisi prosenttia.
– Niille asiakasomistajillemme, joita taloustilanne haastaa eniten, on suurin hyöty juuri edullisimman tuotesarjan hinnan alentamisesta entisestään. On myös hyvä muistaa, että valikoimistamme löytyy vaihtoehtoja eri hintaluokissa. Tämänkertainen hintojen lasku koskee myös lähes kahdensadan suositun merkkituotteen hintaa, toteaa S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho tiedotteessa.
Xtra-tuotteiden hinnat laskivat kaikissa S-ryhmän marketkaupan ketjuissa eli Prismoissa, S-marketeissa, Saleissa ja Alepoissa. Arjen merkkituotteiden hintojen lasku koskee Prismoja ja S-marketteja. Hintojen lasku koskee myös ruoan verkkokauppaa eli S-kaupat.fi-palvelua.
Aamuset-kaupunkimedia (AKM)