Finferries-yhtiön aluksille uusi valkoinen väritys
Finferries uudistaa visuaalisen ilmeensä – valkoiset alukset ja sinisävyinen logo heijastavat puhtautta, moderniutta ja kestävää kehitystä
Finferries, Suomen Lauttaliikenne Oy, uudistaa visuaalisen ilmeensä. Yhtiön alukset saavat uuden valkoisen värityksen ja logon pääväriksi tulee sinivaaleansininen. Yhtiön mukaan sävy symboloi puhdasta vettä, kirkasta ilmaa ja kestävää tulevaisuutta.
– Valkoinen runkoväri ja sini-vaaleansininen logo viestivät selkeyttä, avoimuutta ja vastuullisuutta. Sininen sävy kuvastaa puhdasta vettä ja kirkasta ilmaa – juuri sitä ympäristöä, johon pyrimme alusten päästöttömyydellä, sanoo Finferriesin toimitusjohtaja Håkan Fagerström tiedotteessa.
Visuaalinen uudistus näkyy vaiheittain reiteillä ja viestinnässä vuoden 2026 aikana. Finferriesin tavoitteena on vähentää toiminnan päästöjä 95 prosenttia vuoteen 2035 mennessä.
– Finferries tunnetaan saariston keltaisista lautoista – ne ovat olleet suomalaisen maiseman osa vuosikymmenten ajan. Nyt on kuitenkin aika päivittää ulkoinen ilme vastaamaan tulevaisuuden tavoitteita ja teknologista kehitystä, jatkaa Fagerström.
Uudistettu visuaalinen linja on suunniteltu yhteistyössä viestintä- ja markkinointikumppanin, LM Someco Oy:n kanssa.
Aamuset-kaupunkimedia (AKM)




















